Blog o grach komputerowych

Blog o grach komputerowych i o grach online. Szczegółowe recenzje.

Wpisy

  • czwartek, 28 kwietnia 2011
    • Fight Night Champion

      Fight Night Champion to piąta odsłona popularnego cyklu bokserskiego, zapoczątkowanego jeszcze na PlayStation 2 i pierwszym Xboksie. Za jej wyprodukowanie odpowiedzialne jest kanadyjskie studio EA z siedzibą w Vancouver, mające w dorobku także czwartą edycję serii.

      Najistotniejszym elementem Fight Night Champion jest zupełnie nowy, stworzony od podstaw tryb rozgrywki dla pojedynczego gracza, o nazwie Champion Mode. Jego punktem przewodnim są emocje, wynikające z dramatyzmu, tragizmu i ekscytacji, za pomocą których odpowiednia atmosfera budowana jest nie tylko w ringu, ale również poza nim. Szeroko zakrojony wątek fabularny przybliża postać początkującego boksera wagi średniej – Andre Bishopa urodzonego w Filadelfii.

      Stworzona na potrzeby gry historia przybliża zarówno dobre, jak i złe strony zmagań bokserów. Brudne akcje, wyczerpujące treningi, trudne negocjacje i konieczność toczenia nieustannej walki z mediami to tylko niektóre elementy ujęte w grze. Autorem scenariusza jest Will Rokos, hollywoodzki autor mający na koncie skrypt do wielokrotnie nagradzanego filmu Monster’s Ball (Czekając na wyrok) z Halle Berry i Billym Bobem Thorntonem w rolach głównych, a także historię opowiedzianą w grze akcji Dante’s Inferno.

      

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      lok11
      Czas publikacji:
      czwartek, 28 kwietnia 2011 20:57
  • środa, 27 kwietnia 2011
    • Call of Duty: Modern Warfare 2

      Call of DutyCall of Duty: Modern Warfare 2 to już szósta odsłona znanej serii Call of Duty. Chociaż formalnie następuje po Call of Duty: World at War to jednak gra jest duchową i merytoryczną kontynuacją czwartej części, czyli Call of Duty 4: Modern Warfare, stworzonej przez Infinity Ward i wydanej przez Activision w 2007 roku.

      Saga Call of Duty zwykle przenosi nas do czasów II Wojny Światowej. W przypadku czwartej odsłony, czyli wspomnianego Modern Warfare, autorzy postanowili zrezygnować z tego okresu historycznego na rzecz współczesności, skupiając się na realiach obecnej armii, pełnej technologicznych nowinek i gadżetów. Ekipa z Infinity Ward postanowiła ponownie podjąć ten temat także w tym tytule.

      Wcielamy się w żołnierza współczesnej armii, by wykonać szereg niebezpiecznych i zróżnicowanych misji, podczas których wykorzystywać możemy najnowocześniejsze uzbrojenie oraz wyposażenie. Autorzy odwzorowali wiele najnowszych technologii wojskowych i starali się wiernie przenieść je do postaci wirtualnej. Ważnym aspektem gry są również bardzo urozmaicone i intensywne misje – uczestniczymy tylko i wyłącznie w niezwykle dynamicznych operacjach militarnych. Często podczas nich wykorzystujemy rozmaite pojazdy i dodatkowy sprzęt oraz działamy w większej grupie.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      lok11
      Czas publikacji:
      środa, 27 kwietnia 2011 23:59
    • Portal 2

       

      Portal 2Portal 2 to oryginalna produkcja należąca do gatunku gier logicznych, stworzona przez studio Valve Software. Akcja rozpoczyna się kilkaset lat po wydarzeniach z pierwszej części. Nasze działania w pierwszym Portalu spowodowały przebudzenie dziesiątek rdzeni osobowości. Jednym z takich SI jest Wheatley. Znudzony monotonią laboratoriów Aperture postanawia wydostać się na zewnątrz. W tym celu budzi Chell (bohaterkę części pierwszej, do tej pory uśpioną w komorze hPortal 2ibernacyjnej) i proponuje wspólną ucieczkę. Niestety nie wszystko idzie zgodnie z planem i duet natyka się na śpiącą sztuczną inteligencję GLaDOS (przeciwnik z części pierwszej), która dla dobra nauki postanawia nam przebaczyć i szybko wznawia znane z pierwszej części testy.

      Graczom zaoferowano znacznie większą swobodę działania niż w pierwszej części. Poprzednio lokacje dawały jasno do zrozumienia czego można w nich dokonać, a czego nie. Teraz uległo to zmianie. Grający mogą zmieniać właściwości pomieszczeń oraz korzystać z zaawansowanego silnika fizycznego, dzięki któremu przez otwarte portale działają np. siły przyciągania. Przykładowo, tuba zasysająca powietrze jest zdolna przez otwarty portal poderwać działko strażnicze. Często natkniemy się też na urządzenia emitujące wiązkę przyciągającą lub mosty tworzone z czystej energii. Takie elementy otoczenia w połączeniu z otwartymi portalami posłużą do rozwiązywania kolejnych problemów logicznych. Inną ważną nowością jest wprowadzanie farb, które potrafią zmieniać właściwość powierzchni. Tu znowu przykład - przejście po pokrytej pomarańczowym kolorem podłodze powoduje wpadnięcie w poślizg, dzięki czemu osiągamy prędkości niedostępne tradycyjnymi metodami. Natomiast powierzchnie, które pomalujemy na niebiesko działać będą jak trampoliny. Kolejną nowością są obiekty odbijające światło, dzięki którym możliwe ma być zmienianie trajektorii laserów.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      lok11
      Czas publikacji:
      środa, 27 kwietnia 2011 23:50
    • Operation Flashpoint

      Operation FlashpointOperation Flashpoint: Red River to trzecia część zapoczątkowanej w 2001 roku serii gier akcji. Podobnie jak poprzednie tytuły z cyklu, najnowsza odsłona koncentruje się na wiarygodnym przedstawieniu realiów pola walki i zapewnieniu taktycznej głębi wszystkim starciom. Za produkcję odpowiada ten sam zespół, który stworzył drugą część (a jednocześnie inny, niż ten odpowiedzialny za pierwszą odsłonę), czyli wewnętrzne studio Codemasters.

      Akcja gry toczy się na terenach Tadżykistanu. Kraj ten osadzony jest pomiędzy Afganistanem, Uzbekistanem, Kirgistanem oraz Chinami, a jego historia kształtowana była zarówno przez wpływy azjatyckie jak i sowieckie. Zapewnia to olbrzymią różnorodność architektoniczną odwiedzanych miejsc. Fabułę Red River rozbito na trzy akty, a twórcy otwarcie przyznają, że wzorowali się na współczesnych filmach wojennych takich jak Jarhead, The Hurt Locker czy serial Generation Kill. Dzięki temu nadano konfliktowi zbrojnemu bardziej ludzki wymiar, co osiągnięto m.in. przez wprowadzenie barwnych i regularnych komentarzy towarzyszących nam żołnierzy, czy dbałość o detale takie jak wyraźnie podniszczony wizualnie ekwipunek.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      lok11
      Czas publikacji:
      środa, 27 kwietnia 2011 23:41
    • Need For Speed: Shift 2 Unleashed

      Shift 2Shift 2: Unleashed to kontynuacja odsłony serii Need for Speed stworzonej przez Slightly Mad Studios i stawiającej przede wszystkim na realistyczne podejście do tematu. Sequel kontynuuje założenia poprzednika i stanowi rozwinięcie jego najlepszych patentów.

      Druga odsłona Shift w dalszym ciągu chce pokazać graczom jak wygląda prowadzenie samochodu wyścigowego z perspektywy kierowcy. W odróżnieniu do wielu innych gier w tej produkcji najciekawsze wrażenia gwarantuje ściganie się z kamery umieszczonej wewnątrz kokpitu, imitującej ruchy głową zawodnika. W ten sposób doświadczamy przeciążeń, wstrząsów i różnych wizualnych efektów, które przygotowano w oparciu o relacje konsultantów (zawodowych kierowców). Praca kamery została poprawiona – teraz przykładowo głowa zawodnika wychyla się lekko podczas zakrętów.

      Twórcy zachęceni ciepłym przyjęciem swojego ostatniego dzieła - Need for Speed Shift - postanowili trzymać się sprawdzonych rozwiązań i nie zmieniać najważniejszego – fizyki prowadzenia pojazdu. Każdy z dostępnych samochodów charakteryzuje się innymi właściwościami, ale całość wciąż jest na tyle przystępna, że pozwala zasiąść do gry także mniej doświadczonym graczom. Model jazdy jest zderza więc prostotę wyścigów zręcznościowych z bardziej wymagającymi symulatorami.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      lok11
      Czas publikacji:
      środa, 27 kwietnia 2011 23:30
  • sobota, 11 września 2010